Regulamin wewnętrzny oceniania uczestników szkoleń i kryterium uzyskania certyfikatu
w Fundacji Centrum Wspierania Przedsiębiorczości w Poddębicach
Ocenianiu podlegają, osiągnięcia edukacyjne słuchacza.
Ocenianie wewnętrzne osiągnięć edukacyjnych słuchacza polega na rozpoznawaniu przez trenera poziomu i postępów w opanowaniu przez słuchacza wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z programów nauczania oraz formułowania oceny.
– Ocenianie wewnętrzne ma na celu :
- Informowanie słuchacza o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i postępach w tym zakresie.
- Motywowanie słuchacza do dalszej pracy.
- Umożliwienie trenerom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktycznej.
– Ocenianie wewnętrzne obejmuje :
- Formułowanie przez trenerów wymagań edukacyjnych oraz informowanie o nich uczestników
szkolenia. - Trenerzy na początku każdego szkolenia informują słuchaczy o wymaganiach edukacyjnych
wynikających z realizowanego przez siebie programu szkolenia, sposobach sprawdzania osiągnięć
edukacyjnych słuchacza.
– Bieżące ocenianie, ocena końcowa i kryterium uzyskania certyfikatu klasyfikowanie według skali w formach przyjętych przez Fundację:
- Trener prowadzący dane zajęcie edukacyjne przedstawia na początku zajęć zasady
bieżącego oceniania i udostępniania słuchaczom sprawdzonych testów i sposoby
sprawdzania osiągnięć edukacyjnych oraz określa kryterium wymagań na
poszczególne oceny.
– Oceny i kryterium uzyskania certyfikatu
Ocena (5), uzyskuje certyfikat, słuchacz opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określonych programem nauczania danego szkolenia, uzyskał minimum 95% prawidłowych odpowiedzi, sprawnie posługuje się zdobytymi wiadomościami, samodzielnie rozwiązuje problemy teoretyczne objęte programem nauczania. Potrafi zastosować posiadaną wiedzę do rozwiązywania zadań i problemów w nowych sytuacjach.
Ocena (4), uzyskuje certyfikat, słuchacz opanował wiadomości i umiejętności objęte programem nauczania, uzyskał minimum 80% poprawnych odpowiedzi, samodzielnie poprawnie rozwiązuje typowe zadania teoretyczne i praktyczne.
Ocena (3) uzyskuje certyfikat, słuchacz opanował podstawowe treści programowe w zakresie umożliwiającym postępy w dalszym kształceniu, uzyskał minimum 60% poprawnych odpowiedzi, rozwiązuje typowe zadania o średnim stopniu trudności, czasem przy pomocy nauczyciela.
Ocena (2), nie uzyskuje certyfikatu, słuchacz nie opanował niezbędnego minimum podstawowych wiadomości i umiejętności określonych programem nauczania, uzyskał poniżej 59% poprawnych odpowiedzi. Nie jest w stanie, nawet przy pomocy trenera, rozwiązać zadań o niewielkim stopniu trudności.
Oceny są jawne zarówno dla słuchacza szkolenia, na prośbę słuchacza oceniający trener powinien uzasadnić ocenę.
Niezbędną do klasyfikacji słuchacza jest frekwencja na szkoleniach, słuchacz musi uczestniczyć w minimum 80% godzin szkolenia. Odrobienie zajęć jest możliwe tylko w przypadku, gdy są minimum 2 grupy, odrobienie zajęć w innej grupie należy uzgodnić z trenerem prowadzącym zajęcia, o dopuszczeniu odrobienia zajęć w innej grupie decyduje trener.
Do uzyskania certyfikatu należy uzyskać minimum 60% poprawnych odpowiedzi w końcowym teście oraz frekwencja nie może być niższa niż 80%.