Badanie i projektowanie Standardów Obsługi Klienta
Standardy obsługi klienta (SOK) to zasady oraz zachowania pracowników organizacji podczas kontaktu z klientem. Dają one możliwość obiektywnej oceny jakości ich pracy, ujednolicają zachowanie pracowników obsługujących klienta, petenta. SOK wpływają na wizerunek organizacji, służą jego utrwaleniu w środowisku, tym samym wpływają na zwiększenie sprzedaży.
Nasza oferta obejmuje:
- Diagnozowanie SOK
- Projektowanie SOK
- Wdrażanie (Szkolenia pracowników)
- Monitorowanie realizacji
Właściwości opracowywanych przez nas standardów:
- Staramy się by SOK były jednoznaczne, wymierne, szczegółowe, zrozumiałe
- SOK dostosowujemy danego procesu w konkretnym przedsiębiorstwie
- SOK budujemy w oparciu o diagnostykę stanu i wymagania i sugestie zarządu przedsiębiorstwa, co do celów jakie mają być osiągnięte.
Zakres obejmuje:
- Zachowanie pracownika,
- Komunikację z klientem
- Wizerunek pracownika
- Aranżacja przestrzeni obsługi
Sposób realizacji usługi
- Analiza profilu prowadzonej działalności oraz planów rozwojowych, cele strategiczne.
- Ocena dotychczasowych praktyk w zakresie obsługi obowiązujące w firmie.
- Dyskusja w formie warsztatów z przedstawicielami klienta co do oczekiwań wobec pracowników.
- Budowa SOK (tworzenie listy rekomendacji w zakresie: wyglądu personelu, zachowań względem klienta, systemu komunikacji werbalnej i pozawerbalnej, zachowania w trudnych sytuacjach itp.)
- Prezentacja efektów prac klientowi, dyskusja, korekty.
- Wdrożenie (przygotowanie materiałów edukacyjnych dla pracowników, szkolenia).
- Monitoring, czyli weryfikowanie jak pracownicy stosują się do przyjętych standardów. Badanie odbywa się metoda „Tajemniczy Klient”. Klient otrzymuje raport z badania wraz z rekomendacjami.
Zakres usług może obejmować cały zakres lub jego fragment zgodnie z życzeniami klienta. Dlatego cena zawsze zależy od zakresu usługi i jest uzgadniana na bieżąco.