Ocena Wizerunku Firmy Produktu. Audyty Wizerunkowe
Dobry wizerunek pozwala na wzrost efektywności działań marketingowych i sprzedaży, łatwiejszą akceptację nowych produktów firmy, uzyskanie przewagi konkurencyjnej, odważniejszą politykę marketingową, wzrost pozycji i renomy firmy. Oferujemy audyt wizerunku firmy/marki, który pozwala na ocenę rzeczywistego wizerunku i porównanie go z wizerunkiem pożądanym, pozwoli wybrać metody jego osiągnięcia.
Cel: Lepsze rozpoznanie postrzeganie firmy/marki na rynku, porównanie wizerunku rzeczywistego z pożądanym.
Zakres badań: W badaniu oceniamy:
- spójność nośników komunikacji wizerunkowej z księgą wizerunkową
- ocena nośników wizerunkowych (logotyp, kreacja, hasła reklamowe, wystrój salonu sprzedaży)
- zgodność wizerunku rzeczywistego z wizerunkiem pożądanym,
- postrzeganie firmy, marki przez klientów
- System komunikacji zewnętrznej (współpraca z mediami)
Audyt wizerunkowy obejmuje następujące obszary:
- Ocena aspektów Wizerunkowych
- Wizualna prezentacja organizacji: logo, kolory, typografia , symbole dekoracyjne
- druki i dokumenty (papier, wizytówki, koperty, ……..),
- Księga wizerunkowa i jej stosowanie w praktyce.
- Obraz organizacji : architektura, wygląd budynków (kolory czystość), estetyka otoczenia, estetyka pomieszczeń biurowych, informatory komunikacyjne,
- ubiór pracowników, samochody dostawcze, flagi….
- Jakość gadżetów reklamowych, adekwatność do profilu
- Strona internetowa
- Spójność tych elementów
- Wizualne aspekty komunikacji marketingowej wg zasady 4P
- Marketingowe elementy 4P -ocena produktu, (marka, opakowanie..)
- cena, dystrybucja, promocja- czy służą budowie wizerunku, czy jest on spójny, jeżeli nie, to dlaczego? Ich ocena z punktu widzenia wizerunkowego
- Obsługa klienta, gwarancje, reklamacje, zwroty
- Czy istnieją procedury w tym zakresie?
- Zachowanie i kompetencje sprzedawców, przedstawicieli firmy, dystrybutorów,
- Ekspozycja stoisk, styl kontaktów podczas wystaw, spotkań biznesowych
- Standard obsługi klienta
- Polityka PR,
- relacje z mediami
- Style, projekty notatek prasowych,
- Komunikaty, serwisy fotograficzne
- Konferencje prasowe, artykuły sponsorowane
- Zasady sponsoringu – kogo, dlaczego, w jakiej formie? Typ sponsoringu? Czy jest formalna umowa sponsoringowa?
- Organizacja wydarzeń publicznych
- Komunikacja wewnętrzna
- styl kierowania firmą i zasobami ludzkimi
- Sposób komunikowania się z pracownikami, informowanie pracowników o wydarzeniach, dostępność raportów z działalności
- Ceremoniały w firmie
- Relacje z otoczeniem- stosunki z interesariuszami (władze, stowarzyszenia, lokalna społeczność)
- Sytuacje wyjątkowe, procedury na wypadek kryzysu
Zasady współpracy i organizacja badań:
- Pracujemy w oparciu o wytyczne projektu badawczego sformułowane przez zamawiającego takie jak: informacje wstępne, cel badania, zakres prac, identyfikacja celów szczegółowych, harmonogram, elementy tożsamości marki, firmy, model wizerunku pożądanego, oczekiwana forma prezentacji wyników.
- Przedstawiamy metodologię badania i regulamin zaakceptowany przez zleceniodawcę.
- Za zgodą zleceniodawcy Istnieje możliwość publikacji wyników testów na Portalu www.testkonsumenta.pl.
- Wyniki badań wraz z interpretacją przedstawiamy w formie raportu.
Cena: Uzależniona od zakresu badania uzgodniona indywidualnie z każdym klientem.
Nasze atuty:
– doświadczenie w realizacji badań
– kontrola pracy audytorów i ankieterów
– dostosowanie usług do realnych potrzeb klientów
– wykwalifikowana kadra z dużym doświadczeniem